Gå till innehåll

Hjälp med UV !


niki68

Rekommenderade inlägg

Tänkte använda Be Bary 25w och vet inte vad är bästa alternativ för pump.

Har två alternativ:

1.Kan köra den med retur pumpen Royal Speedy 75W som har kopplat två eductor flow (32mm)

2.Kan köras med Speedy 50w (med den pump kommer köra min reaktor royal 3,5 liter ( aktiv kol och fosfat remover i samma).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle köra max 1000L/H

Ok, tack !

Du menar att jag kan inte köra min UV med någon av de två pumpar för dem är för starka (5000-8000 liter).

Tänkte koppla min UV med en av de två men vet inte vilken passar bäst,slipper jag köpa en mindre pump till.

Vad rek. du ?

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack !

Du menar att jag kan inte köra min UV med någon av de två pumpar för dem är för starka (5000-8000 liter).

Tänkte koppla min UV med en av de två men vet inte vilken passar bäst,slipper jag köpa en mindre pump till.

Vad rek. du ?

.

En pump runt 1000 liter! :)

För det första tror jag inte UVn pallar mer än kanske 2000l/h utan att läcka - det andra är att du inte får någon effekt om genomströmmningen är för snabb, det behövs en viss exponeringstid!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En pump runt 1000 liter! :)

För det första tror jag inte UVn pallar mer än kanske 2000l/h utan att läcka - det andra är att du inte får någon effekt om genomströmmningen är för snabb, det behövs en viss exponeringstid!

Ska kolla om det finns en bra tyst pump upp till 1500 liter.

Speedy pumpar styrs med controller ska kolla vilken är minsta hastighet kan köras på den.

Kan man ha en kran och försöka minska flodet ?

post-5479-14468929545572_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...