Sweet*Lou Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Hejhej, var inne på triton hos Leffe igår, pratade lite om en snigel i mitt kar, fanns tydligen några giftiga arter som liknar denna. Nån som vet vilken sort de är? Med vänlig hälsning, Robin Citera
wrang Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Det finns en snigel som heter kon snigel men är nog inget som kommer in i våra butiker. Latinska namnet är Conus geographus. Om man skulle bli stucken av sniglen så har man ca 30% chans att överleva./Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
greger Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Nu har jag lite svårt att se på din bild, men jag tycker inte det ser inte ut som någon av de två tokgiftiga Conus-arterna - dom har ju en platt "bakvägg med en kanelbulle på "Här är videon vi tittade på med snäckan som käkade upp Salariasen: Citera
Sweet*Lou Postat 20 maj 2013 Författare Postat 20 maj 2013 Nu har jag lite svårt att se på din bild, men jag tycker inte det ser inte ut som någon av de två tokgiftiga Conus-arterna - dom har ju en platt "bakvägg med en kanelbulle på "Här är videon vi tittade på med snäckan som käkade upp Salariasen: Haha, tack Leffe. Nej man kan ju hoppas iaf;) får försöka ta en bättre bild;) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.