Gå till innehåll

Vilket Nanokar?


Flingson

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har länge funderat på ett saltakvarium och jag skulle gärna vilja ha ett men varje gång slutar det med att det blir för dyrt och alla säger att jag ska vänta tills jag har råd att köpa ett stort kar. Kollat runt lite och det verkar faktiskt som personer lyckas med Nano Reefs. Med regelbundna vattenbyte, uppsikt och tålamod verkar det gå bra. Många säger att osmosvatten är att föredra i nanoakvarium men det måste funka med hemblandat saltvatten med?

Har kollat runt lite och hittat detta
. Men det verkar som belysningen suger om man vill ha lite koraller?

Skulle var väldigt tacksam om ni vet något bra akvarium som inte är allt för dyrt mellan 30-60L!
:D

Också vilka koraller som är bra för nybörjare samt fiskar
:)

Tack!
icon_smile_big.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett aquael nano reef 30l. Har visserligen bytt till led men det var för att jag gillar det "krispiga" ljuset. Har annars funkat bra med originalbelysningen till xenia, euohyllia och skivanemon (är ingen anemon). Hang on filtret suger däremot så jag kör utan! Byter 4l i veckan (fyller en dunk med osmosvatten och salt och skakar om och låter det står ett dygn utan cirkulation innan byte).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...