Gå till innehåll

Söt till salt


Flingson

Rekommenderade inlägg

Jag håller med om att ett RSM nog är ett bättre nybörjarkar då det från start går alldeles utmärkt att starta upp med.

Ska du utöka med cirkulationspumpar kan du kika på antingen begagnatsidan här på guiden eller på ebay eller liknande sidor.

Kolla dock upp priser på saker innan du köper begagnat, det finns de som försöker att få ut mer för saker här än de kostar nya.

Denna tex finns på annons för mycket mer än den kostar ny:

http://www.aliexpress.com/item/Submersible12W-Circulating-Vibration-Fish-Aquarium-Tank-Waver-Wave-Maker-Pump-Max-6000L-H-220V-240V-Free/708728344.html

Men den funkar säkert bra ett tag tills du börjar få kläm på om salthobbyn är något för dig eller ej.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ingång i denna fantastiska hobby var ett RSM130. Det var helt perfekt för man vet att man får allt man behöver för att få igång ett fungerande system. Efter hand som man lär sig och blir intresserad kan man ju sen uppgradera. Försök få tag i ett med utbytt skummare. Nu har jag bytt upp mig till RSM 250 med led, ballingpumpar och automatisk vattenpåfyllning. Akta dig för när du väl börjat är det lätt att bli fast;). Jag tycker att ett bra alternativ är att köpa ett som är igång så man ser att allt fungerar. Lite mer jobb med flytt men det går

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du hann skriva under tiden jag skrev mitt inlägg. Jag tror inte det blir dyrare med ett begagnat RSM för min erfarenhet är att det plockar på der ena efter det andra som man inte tänkt på när man köper lösa delar och helt plötsligt har det kostat mycke mer än man trodde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...