Gå till innehåll

Acro som byter färg.


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Undrar lite om någon har en aning om vad som kan vara påväg i min burk.

Har en hel del acro skott som har behållit färgen sedan de kom ner i burken. Men sedan har jag också inhandlat lite olika små kolonier från andra privatpersoner och affärer.

Vissa av dessa kolonier har börjat byt färg. Vilket man kunde anta skulle hända i och med att killen som hade dem innan hade perfekta vattenvärden, själv har man 5 i nitrat.

Men sedan har jag också en stor koloni som jag köpt ifrån en handlare med sämre vatten än mig. Efter bara några dagar färgade den om till lila i topparna och höll sig så i månader. Men nu har den börjat tappa den lila färgen och går åt det gul/grön hållet.

Någon som vet vad som kan vara påväg? Ingen av de tyskland odlade korallerna har tappat färg. Enbart denna korallen samt de korallerna som har "bytt ner sig" till mitt system.

Någon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det e svårt att säga men vissa koraller tappar färgen som dom hade för början men sen kommer det tillbaka senare om man har rätt värden förstås. Jag har haft en som var gula från början blev helt neongröna efter ett tag sen men sakta kommer den tillbaka med gul rot men med neongröna polyper?? Mycket har med lyset att göra också.....Men e det bara en som byter färg så e det inget fara i burken utan då e det lungt.. Men börjar alla byta färg eller tappa färg- Ja då e det nåt i vattnet!! (Min teori)

-S-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...