Gå till innehåll

Putsarräkor + Tryckare


nijos001

Rekommenderade inlägg

Jag är förtjust i tryckare, har en Odonus Niger och en Picasso. Skulle behöva några räkor som plockar och håller rent i akvariet men har börjat inse att de kan råka illa ut...

Hur gör ni när ni introducerar räkor i ett kar med glupska fiskar? Går det eller måste jag tänka om? Någon sort som klarar sig bättre än andra?

Mina tryckare är inte så stora än 5-6 resp. 9-10 cm. Det bor i ett 190 l med mycket LS och gott om grottor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För det första trots att detta inlägg inte handlar om det tycker jag 190l är alldeles för litet för en tryckare. Jag hade själv en tryckare på ca 8 cm i 180l och det är för litet, det fisken gjorde när den blev uttråkad av akvariet efter några få veckor var att simma fram och tillbaka vilket inte är ett normalt beteende.

Men för att skita i det tråkiga snacket.

Putsaräkor har funkat med min picassotryckare dock inte en eldräka - den käkades upp såfort den hamnade fritt i akvariet. Tryckarn bet till och med på påsen när jag koppade in den. Räkan kan vara större än den får plats i munnen för att fisken ändå ska käka upp den.

Sniglar hade jag inte haft de kommer förr eller senare bli uppkäkade vilket leder till hög fosfat. Dock funkar eremiter då de är svårare att få tag i när de väl krypt långt in i skalet. Räkna dock med att de troligtvis inte kommer visa sig så mycket under dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...