Gå till innehåll

Strömavbrott- hur gör ni?


soft_jonis

Rekommenderade inlägg

Jag köpte en sån där grej så jag kan koppla mina tunze pumpar till ett bilbatteri. Skulle det bli strömavbrott på vintern kan jag bara ta batteriet jag brukar ha i båten men skulle det hända på sommaren så får jag väl åka och köpa ett extra till. Tyvärr har vi rätt ofta strömavbrott trots att man bor nära centrala stockholm. Fortum är ett par klåpare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade ett strömavbrott på 3 timmar sedan för några veckor sedan. Det jag fick göra (har tyvärr inget reservaggregat) var att att regelbundet gå och försöka cirkulera vattnet. Vet inte hur mycket nytta det gör egentligen men det kändes ändå "rätt" att göra i o m att det är syrenivån med medföljande nitrifikation process som kan få sig en törn om inte cirkulationen fungerar.

Ljuset är väl struntsamma under en dag eller 2. Samma sak med temperaturen (nu på sommmaren hos oss ialla fall. Vi har ca 24 grader inomhus och ett akvarium på 720 liter. Det tar en stund för denna att sänka temperaturen.) Är det kallt i huset, d v s under 20 grader och ett litet akvarium så skulle jag nog börja oroa mig efter en en timme eller 2.

//Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...