jflod Postat 1 juni 2013 Dela Postat 1 juni 2013 Har för några månader sen sett denna på rutan. Såg idag 3st.Någom mm stor sitter oå rutan med 8 armar/ben med en liten krop som sticker ut från centrum av armarna som ett torn(lite som ett maskrosfrö)Petar man på den så simmar den med ryckiga rörelser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 1 juni 2013 Dela Postat 1 juni 2013 Skulle kunna vara http://www.reeflex.net/tiere/2356_Nausithoe_sp.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jflod Postat 2 juni 2013 Författare Dela Postat 2 juni 2013 Ja den kan det nog vara, ser på bilder att vissa har 8 armar och vissa har 9. Min ver kar vara rätt nya då de är små 1-2mm, medanas de verkar kunna vara i cm skalan som störst.Riktigt roligt att peta på dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 2 juni 2013 Dela Postat 2 juni 2013 haha, Ja de simmar precis som en manet!jag hade också ett helt gäng sånna i mitt kar dock så verkar de försvinna efter ett litet tag.. kanske kan vara allt petande? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.