Gå till innehåll

Trångbodda Gobies?


Heske

Rekommenderade inlägg

Hur många gobies kan man egentligen ha i samma kar? Har läst om många att man gärna ska hålla dom i par, men kan man ha mer än ett par i ett "normalt" akvarium? Nån som har provat själv eller läst något jag inte hittat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fyra a.gutata , i ett 740 liter stort kar.. Alla bor tillsammans under samma korall.. Inte varit 35cm från boet en ända gång vad jag sett.

Mitt tips är dock i med alla på samma gång så reviret inte hinner utfästas innan en ny grupp kommer i.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, har sett dina :) Lite då jag började fundera på om det verkligen går...

Min önskan är att stoppa i både ett par valencienna wardi och nån annan gobi med en symbiosräka i mitt rsm, tanken är helt klart att stoppa i alla samtidigt. Mest orolig om sanden/ytan verkligen räcker till för att hålla alla glada och nöjdaBanana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft 4 Amblyeleotris wheeleri med en pistolräka under samma sten. Ibland fick räkan knuffa undan 2-3 fiskar som låg på varann i vägen när den kom med ett lass sand.

Hahaha så jäkla roliga dom där djuren kan va :) Då blir det nog att göra ett försök iaf, då ska man bara försöka få tag i dom...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...