Gå till innehåll

Fråga angående fiskköp!


Rekommenderade inlägg

Jag har varit runt på 6 saltaffärer runt om i landet med blandad framgång när det gäller fisk. Därför vill jag kolla vilka era erfarenheter är av sveriges saltaffärer.

Bland annat skulle jag tycka de vore intressant att veta hur många fiskar som överlevt en längre stund i era akvarium och hur många som dött.

Jag själv har ju haft mycket olika erfarenheter ifrån olika butiker. Medans vissa butiker bara sålt fiskar som överlevt och andra butiker sålt fiskar som knappt 1/3 överlevt hemma hos mig.

Många gånger så är det kanske mitt fel. Men när fiskar ifrån ett ställe överlever till 90% av fallen när knappt inga ifrån ett annat ställe överlevt så känns det som att det inte bara är mitt fel iallafall.

Jag vill inte hänga ut vilka jag tycker är dåliga! Men jag hänger gärna ut vilka jag tycker är BÄST!

1. Stigigemla! Endast en fisk som dött dock så har jag inte köpt jätte mycket fisk ifrån han och den gången var det en olyckshändelse kan man säga. Dessutom alltid "instruktioner" på fisken!

2. Amazon akvarium! 1 fisk som dött därifrån som verkligen var mitt fel då jag hade fel foder.

Vill ju helst inte hänga ut vilka som jag inte haft så speciellt tur med men kan ju tilläggas att ja aldrig varit i gbg och bara 2 butiker i sthlm! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bioted-5 anthias Bartlett ett år gamla 0 dödsfall

cikldileken--En starry blenny levde ca 1 år En mandarin simmade bort..har aldrig sett den igen.. andra firrar simmar på..Bla en centropyge Potteri.

Deep Ocean..ett gäng småfisk...Alla lever ,..Men Nu är karet fullt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...