saltatrox Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 Vill hjälpa minna spser på traven.Har haft lite knas på sissta tiden med minna senissar.Ska beställa foder till minna spser ikväll så vill höra vad ni tycker är bäst och vad som är bäst för mig.Jag kör en hel del tillsatser av KZ, så om ni har erfarenhet av det märket så annvänder jag gärna det.Kör inte ZEOvit men doserar kol källa med det.Mvh Thomas Citera
Wigge Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 coral frenzy och cyclop eeze. själv matar jag mina spser med phytoplankton och cyclop eeze=) Citera
Ted Camenius Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 Ordentligt med ljus och stabila vattvenvärden. Att mata dem hjälper inte om du inte har ultralåga värden av fosfat och nitrat. Jag skulle säga att det är att kasta pengarna i sjön.. Lägg dem istället på ett extra vattenbyte. Citera
Ted Camenius Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 coral frenzy och cyclop eeze. själv matar jag mina spser med phytoplankton och cyclop eeze=)Cyclop eeze är för stor mat för sps. Om de huvudtaget ska matas så är det i bakteriestorlek. Typ mulm.Vägen till snygga och växande spser går inte genom matning och en massa tillsatser utöver det som reglerar kh,ca,mg och eventuellt reducerar nitrat och fosfat.Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden, Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden och sen stabila vattenvärden Och ordentligt med ljus. Citera
NiXoN Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 Cyclop eeze är för stor mat för sps. Om de huvudtaget ska matas så är det i bakteriestorlek. Typ mulm.Vägen till snygga och växande spser går inte genom matning och en massa tillsatser utöver det som reglerar kh,ca,mg och eventuellt reducerar nitrat och fosfat.Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden, Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden och sen stabila vattenvärden Och ordentligt med ljus.+Lämpligt/ordentligt vattenflöde //NiXoN Citera
Ted Camenius Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 +Lämpligt/ordentligt vattenflöde //NiXoNOch en portion tålamod Citera
Wigge Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 Cyclop eeze är för stor mat för sps. Om de huvudtaget ska matas så är det i bakteriestorlek. Typ mulm.Vägen till snygga och växande spser går inte genom matning och en massa tillsatser utöver det som reglerar kh,ca,mg och eventuellt reducerar nitrat och fosfat.Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden, Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden och sen stabila vattenvärden Och ordentligt med ljus.det går med cyclop eeze, men man får kolla så att korallen tar det bara. fungerar för mig=) Citera
saltatrox Postat 23 juni 2013 Författare Postat 23 juni 2013 Nu är det så att jag har stabila vatten värden 4 stycken starka tunze pumpar och 4 Radion LEDar.Det är bara nitaten som har stigit, så jag doserar ZEOsart med bak och food7.Vill ha nått, typ flytande mickro mat.jag har det mästa i pulver väg Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.