Gå till innehåll

Vad är bästa SPS foder ????????


saltatrox

Rekommenderade inlägg

Vill hjälpa minna spser på traven.

Har haft lite knas på sissta tiden med minna senissar.

Ska beställa foder till minna spser ikväll så vill höra vad ni tycker är bäst och vad som är bäst för mig.

Jag kör en hel del tillsatser av KZ, så om ni har erfarenhet av det märket så annvänder jag gärna det.

Kör inte ZEOvit men doserar kol källa med det.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

coral frenzy och cyclop eeze. själv matar jag mina spser med phytoplankton och cyclop eeze=)

Cyclop eeze är för stor mat för sps. Om de huvudtaget ska matas så är det i bakteriestorlek. Typ mulm.

Vägen till snygga och växande spser går inte genom matning och en massa tillsatser utöver det som reglerar kh,ca,mg och eventuellt reducerar nitrat och fosfat.

Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden, Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden och sen stabila vattenvärden ;) Och ordentligt med ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cyclop eeze är för stor mat för sps. Om de huvudtaget ska matas så är det i bakteriestorlek. Typ mulm.

Vägen till snygga och växande spser går inte genom matning och en massa tillsatser utöver det som reglerar kh,ca,mg och eventuellt reducerar nitrat och fosfat.

Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden, Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden och sen stabila vattenvärden ;) Och ordentligt med ljus.

+Lämpligt/ordentligt vattenflöde ;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cyclop eeze är för stor mat för sps. Om de huvudtaget ska matas så är det i bakteriestorlek. Typ mulm.

Vägen till snygga och växande spser går inte genom matning och en massa tillsatser utöver det som reglerar kh,ca,mg och eventuellt reducerar nitrat och fosfat.

Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden, Stabila vattenvärden, stabila vattenvärden och sen stabila vattenvärden ;) Och ordentligt med ljus.

det går med cyclop eeze, men man får kolla så att korallen tar det bara. fungerar för mig=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag har stabila vatten värden 4 stycken starka tunze pumpar och 4 Radion LEDar.

Det är bara nitaten som har stigit, så jag doserar ZEOsart med bak och food7.

Vill ha nått, typ flytande mickro mat.

jag har det mästa i pulver väg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...