patchi Postat 26 juni 2013 Postat 26 juni 2013 Fixar en egen tråd här nu som jag ska försöka uppdatera kan va bra själv se saker undan för undan är redan igång men lägger upp några bilder. mer kommer. Citera
Edward Postat 27 juni 2013 Postat 27 juni 2013 sedärja du verkar ju ha kommit igång ordentligt, har du fått igång sumpen också? Citera
patchi Postat 27 juni 2013 Författare Postat 27 juni 2013 japp sumpen är igång men jag skulle vilja fixa med nån typ av filtrering i sumpen, nu har jag bara skummaren och returpumpe i sumpen, tycker det blir en del partiklar i vattnet. Några idéer? Citera
mamadubba Postat 27 juni 2013 Postat 27 juni 2013 Jag kör med de här där avrinningen kommer ner i sumpen. Funkar kanon.http://www.fish-street.com/replacement_pre_filter_sock_for_aquarium_tank_4_inch_inch?category_id=138 Citera
Wigge Postat 27 juni 2013 Postat 27 juni 2013 Jag kör med de här där avrinningen kommer ner i sumpen. Funkar kanon.http://www.fish-street.com/replacement_pre_filter_sock_for_aquarium_tank_4_inch_inch?category_id=138jag med och de fungerar kanon förutom att man måste tvätta den varannan till var tredje dag. men har man inga problem med det så är de kanon=) Citera
patchi Postat 27 juni 2013 Författare Postat 27 juni 2013 Tackar för tipsen det verkade ju smart. lägger upp dagsbild från idag också dåliga mobilbilder men Citera
patchi Postat 27 juni 2013 Författare Postat 27 juni 2013 så tyckte min sjöborre Harriett om att jag satte en korall där hon skulle städa det var bara att flytta på korallen för harriett gick inte att flytta Citera
Sardellen Postat 28 juni 2013 Postat 28 juni 2013 Riktigt trevlig form på ditt kar.Detta kommer bli spännande.Lycka till. Citera
patchi Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 var i göteborg i helgen och det blev lite nya grejer har varit dålig att skriva så det blir bilder istället Citera
Chum Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 Riktigt fint! Det är en utmaning med så liten yta, men du har lyckats bra. Citera
patchi Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 Tack! hmm ja jag känner att jag hade kunnat bygga stenen smartare gör att få mer bra ytor, nu har jag mycket baksida som fiskarna visserligen gillar men man inte ser så mycket av. Får se om man orkar flytta om. Stenen Citera
Andreas_Lindholm Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Hej! Snyggt akvarium :-) Vilken häftig sjöborre! Vad är det för sort? Välter den saker för dig? Med vänlig hälsning Ante Citera
patchi Postat 29 augusti 2013 Författare Postat 29 augusti 2013 Tack jag vet tyvärr inte namnet på den har försökt hitta det men inte lyckats. den välter bara lösa saker nu har jag köpt mera sten samt en bta också så jag borde lägga upp mer bilder lyckats dölja mer av rören och fått till mer grottor åt fiskarna. Btan har snällt stannat på stenen den kom med hitills Citera
patchi Postat 30 augusti 2013 Författare Postat 30 augusti 2013 Idag bosatte sig min ena clownfisk i anemonen superkul Citera
Andreas_Lindholm Postat 30 augusti 2013 Postat 30 augusti 2013 Hej! Scapen blev bra! Kul med clownfisken som bosatte sig i anemonen. Cool fisk som har en egen postering på stenen :-) Citera
patchi Postat 31 augusti 2013 Författare Postat 31 augusti 2013 tackar haha ja "Sune" som han kallas gillar att ligga på stenen och spana speciellt när man sitter brevid o kollar på fiskarna brukar han komma fram har bildbevis på clownwn nu har även sett den andra där ibland nu Citera
patchi Postat 31 augusti 2013 Författare Postat 31 augusti 2013 lite bättre bilder på anemonen igår fick den en räka, det gick hem verkade det som. har fått flytta eyphyllian som stod ganska nära för säkerhets skull men den fick en ny bättre plats Citera
patchi Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 sune har förövrigt blivit ganska rund, han har hängmage. Oroar mig lite för att mandarinen inte ska hitta tillräckligt att äta. nån som har tips för att få den äta dött foder? Är det förresten en hona om mandarinen inte har en spetsig fena längst fram utan en rund? Har döpt den till evert redan. Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Ingen spets > hona.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
patchi Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Ah okej! Tack! Så om jag skaffar större så småningom så kanske hon kan få en gubbe? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.