Gå till innehåll

Aquael Nano Reef.


Playmain

Rekommenderade inlägg

Hej! Då börjar det närma sig uppstart ÄNTLIGEN! Lite grejjer kvar i planeringen och lite teknik och tester kvar att köpa. MEn räknar med uppstart i början på Augusti efter semestern.

Karet ska stå brevid mina två aquaels shrimp set 20 där jag har HalfMoon Kampfiskar. Bänken har jag gjort av två lastpallar, några hjul, vit färg och LED belysning under. Vad tror ni?:)

Köpt än så länge, värmare, aquael moonlight led, termometer, skrapor, filtermaterial, hink med pump och värmare att blanda vatten i, timer och lite medel.

post-7744-14468930039671_thumb.jpg

post-7744-14468930038889_thumb.jpg

post-7744-14468930039154_thumb.jpg

post-7744-14468930039384_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Uppstarten börjar äntligen närma sig! Semestern är slut back to work så att säga ;) Va igår och hämtade salt och lite korallmat och annat småplock. Sista grejjerna kommer om ungefär 2 veckor sen är det äntligen dags att köra igång!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Nu börjar det hända lite grejjer! Sista prylarna kom i Fredags dock va skummaren alldeles för stor så får bli att börja leta efter ny mindre. Hydor Nano slim skim va alldeles för stor...

[ATTACH=CONFIG]101369[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]101370[/ATTACH]

Har du tänkt tanken att skippa i en skummare? Med tanke på att akvariet fortfarande inte har mycket vattenvolym.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skyhög nitrat! HJÄLP! Gjorde lite mätningar imorse nitrit visar noll men nitrat testet lyster knall lila...max! Använder mig av saliferts tror jag det heter. Gjorde vatten byte i Torsdags och mätte både nitrit och nitrat i Söndags. Nitriten va rätt hög i mitten på förra veckan och nu är nitraten skyhög. Ska jag göra vattenbyte igen eller vänta till på torsdag? Är det bäst att bara låta akvariet va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland är det tur att man är virrig och inser att man gjort testerna fel.

Skön Start på helgen iallafall! Perfekta värden och glada tillskott! Nytt Kenya träd som redan slagit ut helt och första fisken är sjösatt. En clown köper en till nästa fredag ville inte proppa ner för mkt på en gång. Men nu börjar det äntligen hända saker. Trevlig helg alla!

post-7744-14468930649442_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...