Nille83 Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Har haft igång min skummare i 2 dagar nu. Tycker den låter lika mycket som när jag satte igång den. Det är en Juwel 3.0. Jag har inte en aning om den låter mer eller mindre än någon annan skummare.Försökte spela in, men låter knappt något när jag spela upp det via min dator. Hade jag haft karet i sovrummet hade det aldrig fungerat, men som tur är har jag det i vardagsrummet. Citera
Kn0tan Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Det låter lite mindre när den väl har trimmat in sig lite... kan ta allt ifrån 1-4veckor. Googla runt på "Juwel 3.0 skimmer + break in", då lär du få ett bra svar från övriga användare. Citera
Nille83 Postat 10 juli 2013 Författare Postat 10 juli 2013 I manualen står det 1-3 dagar :-) Ska googla på det du sa , tack! Citera
Kn0tan Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Om du just startat ditt akvarium tar det bra mycket längre tid innan det finns något för den att arbeta med (dvs skit) , då tar det lite längre tid för den att producera skum och därmed blir den sk. intrimmningsfasen lite längre. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.