patrikk Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Jag matar mina firrar med mysis och artemia samtidigt 50/50 varje gång och väldigt sällan flakes och pellets är det fel? eller innehåller artemia och mysis det som de behöver ? tycker att det känns bättre att mata med det som de annars skulle ha ätit i det vilda.alla äter väldigt bra.om ni undrar så har jag clowner gobies räkor och damseller i karet samt sniglar och en sjöstjärna Citera
Blåbert Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Bra pellets innehåller allt de behöver och skitar inte ned lika mycket. Citera
Vandal Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 ju större variation man kör desto bättre... jag har 5 sorters fryst, 3 sorters pellets, 4 olika pulver och reefpaste plus tabletter för bottenätare... Citera
flash Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Jag tror att fiskarna mår bättre av varierad kost precis som vi människor.Så jag kör fryst, pellets och flakes och försöker variera deras kost typ lite flakes och pellets och sedan lite fryst.Då jag har märkt att fiskarna föredrar olika kost dom också vissa gillar flakes och pellets bättre medans andra gillar fryst bättre.Så varierad kost är bra för dom tror jag./Zoltan Citera
alexochingencarina Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Berikad artemia är att föredra om man kör artemia. Lite pellet tycker jag att du ska ge dem ett par gånger i veckan. Trist att käka räker varge dag=) Citera
patrikk Postat 16 juli 2013 Författare Postat 16 juli 2013 pelletsen är de måttligt intresserade av samt att då hinner de ta en pellets var och sedan sjunker de andra till botten. samt så landat inte en pellets framför mina govbis håla så är de förlata att simma ut någon längre sträcka. Vad det gäller flakes så tycker jag det skitar mest ner visst diggar fiskarna det med. själv tycker jag om buffér så kanske ska minska artemian och mysis och köra 25% av varje. Citera
alexochingencarina Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Är dom för lata så är dom nog inte så hungriga! Citera
patrikk Postat 16 juli 2013 Författare Postat 16 juli 2013 Är dom för lata så är dom nog inte så hungriga!saken är den att de hinner inte svälja en pellets förren de andra är på sanden Citera
alexochingencarina Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 saken är den att de hinner inte svälja en pellets förren de andra är på sandenMed andra, menar du andra fiskar? Citera
patrikk Postat 16 juli 2013 Författare Postat 16 juli 2013 Med andra, menar du andra fiskar?nää de andra pelletsen Citera
alexochingencarina Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Vad för pellet matar du med och vilken/vilka gobies har du? Citera
patrikk Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 (ändrat) jag kör med formula two Ändrat 17 juli 2013 av patrikk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.