Gå till innehåll

är det fel att nästa uteslutande mata med...


patrikk

Rekommenderade inlägg

Jag matar mina firrar med mysis och artemia samtidigt 50/50 varje gång och väldigt sällan flakes och pellets är det fel? eller innehåller artemia och mysis det som de behöver ? tycker att det känns bättre att mata med det som de annars skulle ha ätit i det vilda.

alla äter väldigt bra.

om ni undrar så har jag clowner gobies räkor och damseller i karet samt sniglar och en sjöstjärna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att fiskarna mår bättre av varierad kost precis som vi människor.

Så jag kör fryst, pellets och flakes och försöker variera deras kost typ lite flakes och pellets och sedan lite fryst.

Då jag har märkt att fiskarna föredrar olika kost dom också vissa gillar flakes och pellets bättre medans andra gillar fryst bättre.

Så varierad kost är bra för dom tror jag.

/Zoltan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

pelletsen är de måttligt intresserade av samt att då hinner de ta en pellets var och sedan sjunker de andra till botten. samt så landat inte en pellets framför mina govbis håla så är de förlata att simma ut någon längre sträcka. Vad det gäller flakes så tycker jag det skitar mest ner visst diggar fiskarna det med. själv tycker jag om buffér så kanske ska minska artemian och mysis och köra 25% av varje.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...