Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Tack för snabbt svar, skulle det räcka med 2st molly i varje konsol? kommer nog inte åt det nedersta hålet på konsolen utan att flytta fram akvariet. tänkte att snestaget skulle vara mot kanten på akvariet. Mvh

Postat

Bakom dina gipsskivor finns reglar med 60 cm mellanrum. Skaffa någon slags 'svängarm' som du fäster i en sådan regel, då kan du mha armen finjustera armaturens placering. De där konsolerna verkar vara i kraftigaste laget för vikten av din armatur.

Postat

Har hittat reglarna i väggen, dock sitter dom illa till. skulle bara se konstigt ut.

Jo dom är nog i kraftigaste laget men dom kostade ju som andra i trä så tyckte det var lika bra, var ju inte så dyra.

mvh

Postat

Lätt. Ändå bara en som tar lasten. Den nedre ser eg bara till att det inte vrider sig.

Du får givetvis se till att känna att det sitter okej innan du lägger upp rampen. Sen måste du komma åt att dra skruvarna ordentligt.

Postat

Till mitt lilla gjorde jag bockad i plexiglas, eftersom jag hade rätskivor som armatur så stack jag in dessa i rätskivan så hängde den där. Men det ger ett hum och kanske en idé.

post-7365-14468930149796_thumb.jpg

Postat

Många gånger kan man köpa kedja i metervara på de flesta byggvaruhusen, köp vad du behöver och se till så du har skruv som du kan hänga fast kedjan i, det går bra.

Hittar du inget byggvaruhus i närheten av där du bor så finns det även kedja i paket på Ö&B, kostar en 30kr per förpackning om jag minns rätt, och då är det ca 3 meter i varje.

Postat (ändrat)

Snyggt. Såhär kör jag min DIY led. Pvc-rör som hänger på akvariekanten. Möjligtvis lite väl nära vattenytan men då funkar det utan linser.

post-5944-14468930195559_thumb.jpg

Ändrat av dr.dator

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...