Nephele Postat 23 juli 2013 Dela Postat 23 juli 2013 Sitter och planerar omgörandet av ett 350-liters till saltvatten och kollar vilken skummare jag ska välja (kommer placeras i sump). Sitter nu och väljer mellan Deltecs MC 500 och SC 1350. Någon med erfarenhet av dessa som kan rekommendera någon av dem eller delge sina erfarenheter? Hur är ljudnivån? Akvariet kommer stå i en entré utanför ett kontor, så vore trevligt om det inte lät FÖR mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 23 juli 2013 Dela Postat 23 juli 2013 Jag har SC 1350 i mitt 225+sump. Mycket nöjd med hur den presterar. Det är inte den tystaste skummaren som finns men i en entré kommer den inte höras. MC 500 har jag ingen erfarenhet av.Jag har testat en handfull andra skummare bla AQUA EXCEL AECH AE-CH, Bubble Magus Curve 5 & BM NAC6a. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 23 juli 2013 Dela Postat 23 juli 2013 Ska du placera den i sump, bör du definitivt välja 1350 som är en skummare konstruerad för ändamålet - lättare att göra ren, större skummarkopp mm.500 är också en bra skummare, men ursprungligen konstruerad som internskummare i karet, liten skummarkopp och lite knöligare att ställa in i "trånga utrymmen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nephele Postat 24 juli 2013 Författare Dela Postat 24 juli 2013 Tack för era svar! Sumpen får tyvärr inte plats i skåpet under akvariet, så kommer stå bakom istället = inga begränsningar på höjden iaf, men kan ju vara lite bökigare att komma åt ändå. Så blir väl kanske en 1350 då . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Emil_kba Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Jag har med en SC 1350 och är jätte nöjd! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.