Gå till innehåll

Deltec MC500 eller SC1350?


Nephele

Rekommenderade inlägg

Sitter och planerar omgörandet av ett 350-liters till saltvatten och kollar vilken skummare jag ska välja (kommer placeras i sump). Sitter nu och väljer mellan Deltecs MC 500 och SC 1350. Någon med erfarenhet av dessa som kan rekommendera någon av dem eller delge sina erfarenheter? Hur är ljudnivån? Akvariet kommer stå i en entré utanför ett kontor, så vore trevligt om det inte lät FÖR mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har SC 1350 i mitt 225+sump. Mycket nöjd med hur den presterar. Det är inte den tystaste skummaren som finns men i en entré kommer den inte höras.

MC 500 har jag ingen erfarenhet av.

Jag har testat en handfull andra skummare bla AQUA EXCEL AECH AE-CH, Bubble Magus Curve 5 & BM NAC6a.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du placera den i sump, bör du definitivt välja 1350 som är en skummare konstruerad för ändamålet - lättare att göra ren, större skummarkopp mm.

500 är också en bra skummare, men ursprungligen konstruerad som internskummare i karet, liten skummarkopp och lite knöligare att ställa in i "trånga utrymmen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar! Sumpen får tyvärr inte plats i skåpet under akvariet, så kommer stå bakom istället = inga begränsningar på höjden iaf, men kan ju vara lite bökigare att komma åt ändå. Så blir väl kanske en 1350 då :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...