heba Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Jag undrar vilka levande foder man kan ge till saltvattensfiskarna, copepods och artemia vet jag.Igår hämtade jag hem ett "flak" med marina copepods och fick då också med mig vita mygglarver - fungerar det i saltkaret?Att kunna fodra med mer levande skulle ju vara kul (och inte bara för mig)! Citera
MNilsson Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Jag har matat med frysta vita mygglarver och dom käkar med god aptit, tror inte det är något problem med myggor. Var köpte du dina levande? Citera
Ticky Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Mysis om du kan hitta levande. Har bara hittat Södermalms Akvarieaffär som kan ta in levande mysis i Stockholm. Citera
heba Postat 26 juli 2013 Författare Postat 26 juli 2013 Tack för svar!Javisst är det Södermalms akvarieaffär som jag köpt mina pods från http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm han beställer hem med 2-3 veckors intervall och man hämtar i butiken.Om man mailar Jan så får man listor som man kan beställa från. Skall tillägga att det var billigt också! Citera
Björn 530 Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Jag testade med levande vita mygglarver men det var bara flavescens som åt kejsarna var inte intresserade. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.