heba Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Jag undrar vilka levande foder man kan ge till saltvattensfiskarna, copepods och artemia vet jag.Igår hämtade jag hem ett "flak" med marina copepods och fick då också med mig vita mygglarver - fungerar det i saltkaret?Att kunna fodra med mer levande skulle ju vara kul (och inte bara för mig)! Quote
MNilsson Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Jag har matat med frysta vita mygglarver och dom käkar med god aptit, tror inte det är något problem med myggor. Var köpte du dina levande? Quote
Ticky Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Mysis om du kan hitta levande. Har bara hittat Södermalms Akvarieaffär som kan ta in levande mysis i Stockholm. Quote
heba Posted July 26, 2013 Author Posted July 26, 2013 Tack för svar!Javisst är det Södermalms akvarieaffär som jag köpt mina pods från http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm han beställer hem med 2-3 veckors intervall och man hämtar i butiken.Om man mailar Jan så får man listor som man kan beställa från. Skall tillägga att det var billigt också! Quote
Björn 530 Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Jag testade med levande vita mygglarver men det var bara flavescens som åt kejsarna var inte intresserade. Quote
Recommended Posts