JoWa Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Hejsan!Planerar ett nytt kar som ska vara en kub med måtten 60x60x60 då jag är hemskt dålig på sketchup 3d program så undrar jag om någon skulle kunna hjälpa mig med design, karet ska även ha 2st avrinningsrör i 25mm i bakkant, 3 sidor optiwhite.mvh john Citera
Laggeman Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 I underforumet för ritprogram finns det någon som erbjuder sina tjänster.Kanske ska ta kontakt med någon av dem?https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?167-Ritprogam Citera
Zanders Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Bästa är om du ritar en skiss och fotar och lägger upp så ska jag rita den Nått att titta på så länge Citera
JoWa Postat 27 juli 2013 Författare Postat 27 juli 2013 riktigt snyggt, kan inte lägga upp bilder det är något fel med min användare Citera
Benighted Postat 27 juli 2013 Postat 27 juli 2013 Jag ska kolla på din användare senare ikväll så hoppas vi att vi kan få det att funka med bilder för dig... Moderator's upplysning: Flyttar tråden till underforumet ritprogram Citera
Zanders Postat 27 juli 2013 Postat 27 juli 2013 Jag har en vän som har ett sånt här kar nästan fast det är 60x60x70 (lite högre) och han har dragit returledningen ovanför karet för att få optimal spridning på vattnet i burken.Sen råkade jag göra hålen lite stora såg jag nu efteråt men det är ju lätt fixat. Vart nästan sugen på att bygga ett till kar nu /Anders Citera
JoWa Postat 27 juli 2013 Författare Postat 27 juli 2013 ZAnders vad har han för rörmått för avrinningen då? anledningen varför jag inte tänkte på balkong i första början var för att jag vill inte att akvariumet ska sticka ut från väggen Uploaded with ImageShack.us Citera
Zanders Postat 27 juli 2013 Postat 27 juli 2013 (ändrat) Nackdelen med att göra som du gjort är att det är jobbigt att göra rent "lådan" som blir hela vägen ner i botten.Man kan ha balkongen innanför också men gillar man det inte så ska man inte ha det och det fungerar bra att göra som du gjort också.Ska du ha 25mm rör då måste hålen vara 32mm Tänk på att du behöver utrymme för att kunna dra år muttern också så det inte läcker i genomföringen!Du får fundera lite mer på hur du ska ha burken Min väns mått på avrinningsrören är 25mm dvs 32mm kopplingar! Ändrat 27 juli 2013 av Zanders Felstavning Citera
JoWa Postat 28 juli 2013 Författare Postat 28 juli 2013 jag kör på denna design med balkong, tack zanders Citera
Zanders Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Säg till om du behöver mer tips och råd eller en bild så ska jag försöka hjälpa dig. Citera
Laggeman Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Så ser mitt kar också ut i grova drag, väldigt nöjd med den än så länge. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.