Stensson Postat 28 juli 2013 Dela Postat 28 juli 2013 Hej!Har i mitt lilla kar stora problem med en röd alg som växer överallt.Någon som har id samt bot på problemet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matthias_H Postat 28 juli 2013 Dela Postat 28 juli 2013 Är det slemmigt ? Isåfall ser det ut som cyano Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 28 juli 2013 Författare Dela Postat 28 juli 2013 Nej , de är som små "kuddar" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 28 juli 2013 Dela Postat 28 juli 2013 Denna kanske???http://se.reeflex.net/tiere/3115_Botryocladia_leptopoda.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 28 juli 2013 Författare Dela Postat 28 juli 2013 Tackar, snarlikt men mina växer inte på stängel, mer att de växer ut från varandra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 29 juli 2013 Dela Postat 29 juli 2013 Ser ut som någon röd bubbel/macro alg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 1 december 2013 Dela Postat 1 december 2013 Hej!Har i mitt lilla kar stora problem med en röd alg som växer överallt.Någon som har id samt bot på problemet?[ATTACH=CONFIG]99849[/ATTACH]Hej!Hittade du någon lösning med denna alg?? Har fått samma skitalg själv. Liknar grön bubblealg förutom att den är mjukare och går lättare sönder och här slem inne i. Sprider sig som löpeld. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 1 december 2013 Dela Postat 1 december 2013 http://www.nano-reef.com/topic/186736-nuisance-algae-guide/Hittade detta om den..Mitt på sidan .. Sök på Red Bubble Algae Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 3 januari 2014 Dela Postat 3 januari 2014 Köpte en gul kirurg. Den verkar älska denna alg. Den har ätit 20-30% av dem på en vecka.. (har en hel del av algen) Den har bitit av toppen på 50-70 % dem och väntar på att slemmet ska försvinna sen tuggar den i resten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 18 januari 2014 Dela Postat 18 januari 2014 Nu efter efter några veckor har den gula kirugen utrotat det mesta av algen.. Kan bara hitta algen på ställe den inte kommer åt... Och det är bara några få bubbler kvar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MartinForsström Postat 18 januari 2014 Dela Postat 18 januari 2014 Jag hade en som växte likadant i mitt kar. När den blev större växte den som en buske och var stört snygg. Tyvärr gav den upp och självdog. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 18 januari 2014 Dela Postat 18 januari 2014 Denna växer inte som en buske...Lägger sig som en matta överallt precis som gröna gör men är mjuk så det är svårt att skrapa bort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 18 januari 2014 Författare Dela Postat 18 januari 2014 Jag fick tömma hela karet och skrubba rent 2 gånger.Efter detta så kom den fortfarande tillbaka , men inte i samma mängd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.