Gå till innehåll

d&d marine enterprises typhoon protein skimmer


Guest

Rekommenderade inlägg

En jäkla fin skummare jag har kört den nu några månader. Bara för att testa ium att den a väldigt billig. Och den fungerar kolosalt bra tycker jag.

Det fina med den är att man slipper slabba med skummarkopp utan jag har en vanlig plastflarra skulle likväl kunna använda en 10L hink.

Det går att skumma otroligt tort om man vill det. Nackdelen om man skummar för tort är att i anslutningen där skummet ska ut blir det ganska grisigt. jag får torka ut hålet ca var 14e dag tar hela 1min att göra :P Annars så är den väldigt lätt att rengöra löstagbar kärna vilket är gött. Dock är det en sak man skall tänka på är inställningen för nivån i skummaren är en plastring med skåra den bör man kolla till så det ej sätter sig skit där eller en massa kalkalger.

Dock så säger specen 150g "ca600L" jag skulle nog inte rekomendera mer en max 400L om man har belastat kar. Har man ganska låg belasning så kanske den klarar 500l men

tveksamt. Då ä det bättre att gå på terminator 2an som är billig den med.

Första 2 veckorna va den helt otrolig på att släppa microbubblor men det gör den inte längre utan bara någon enstaka bubbla vilket är kanon bra hangon skummare är experter på att släppa bubblor.

Mitt betyg är överlag 4/5 man hittar ingen bättre för samma prislapp va jag vet.

Jag va väldigt tveksam först den ser ju lite skum ut

Någon mer som har erfarenhet av denna skummaren ?

d&d marine enterprises typhoon protein skimmer

http://www.danddmarine.com/Skimmerspage.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För 40 år sedan körde man med den lösningen till skummarkopp. Men när skummaren får fnatt har man en översvämning. Och det är inte det som luktar gott som sugs in i golvet.

Och sedan detta med "Värdens första sumplösa skummare" när Sander tillverkat det i mer än 40 år och Deltec och Aquamedic har väl haft sina ute på marknaden i mer än 10 år. Amerikansk reklam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe

Denna skummaren lanserades 2007. och ang fnatt hur blir det med en hangon skummare med kopp? översvämmning hehe detta system är bra mycket bättre en en skummare med kopp. Hur många skummare har en kopp på 2L? Kärlet jag använder nu är på 2L och man kan använda vad som helst vill man vara helt säker så ska man väl ha ett kärl som är på tex 40L och plasera insuget till pumpen på en nivå i karet som motsvarar tex 30L då kan det ej bli översvämmning den vägen :P

Jag har löst detta problem jag har en flarra och den har jag ett hål i vid halsen som jag dragit ett rör till och detta går tillbaka i systemet. Om skummaren hos mig får fnatt så visst det blir lite extra skit i i karet men en har det inte hänt en och det blir samma sak om man har en skummare i sumpen svämmar den över så åker skiten ut i sumpen.

Reklam är alltid reklam alla är bäst i en reklamtext oavsätt pryl :P

Men denna fungerar väldigt bra :D

Vart en ebay för min del ang köp av denna priset för den vart 190kr + frakt tull och moms. totalsumman jag fick betala vart ca 600kr rätt ok pris då va den en sväng i tullen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...