Nille83 Postat 6 augusti 2013 Författare Postat 6 augusti 2013 Fick loss den nu. Men blev ingen skillnad, läcker massor med luft i karet. Kapade du slangen till pumpen? Kollar man instruktionsvideon så kapar de slangen till pumpen. Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Nille83 Postat 6 augusti 2013 Författare Postat 6 augusti 2013 Här kommer en bild på min nylonbox Man ser klart hur mycket luft som läcker ut. Citera
Matthias_H Postat 6 augusti 2013 Postat 6 augusti 2013 Haha.Hoppas jag får rätt på det då.För Juwel-skummaren fyllde också hela karet med bubblor.min juwelskummare slutade att ge microbublor efter ca en veckas andväning och bytte ut min pump i min juwel skummare då den levde om nått så fruktansvärt:-) Citera
Nille83 Postat 6 augusti 2013 Författare Postat 6 augusti 2013 Jag hade min juwel i 6 veckor. Den lät betydligt mer än denna, tog mer plats och som sagt fyllde hela karer med bubblor. Såg ut som en sån glob som man skakar med "snö" i. :-)Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Nille83 Postat 9 augusti 2013 Författare Postat 9 augusti 2013 Den blev lite bättre. Men idag när jag stängde av den i 30 minuter för att hälla i näring till korallerna och sedan satte igång den igen så kom alla problem tillbaka. Citera
spoix Postat 9 augusti 2013 Postat 9 augusti 2013 låt det gå några veckor kanske den bara behöver köras in.. Citera
Guest Postat 9 augusti 2013 Postat 9 augusti 2013 Alla skummare läcker mer eller mindre med bubblor fysikenslag. Det är därför man har bubbelfällor i sumpar mm. Det brukar ge sig när skummaren går in sig. Men D-D typhoon släppte ganska mycket i början nu kommer det någon enstaka bubbla då och då ingen som märks i vattnet utan det den släpper försvinner lika fort.Vill man har en effektiv skumning så får man räkna med lite mikrobublor i början.. Hur går det för dig?Lite tips är om det går öka luften in i skummaren då blir det mer bubblor men mindre genomströmning som gör att färre bubblor släpps ut.Annars kan man bygga en liten bubbelfälla med blafflar så tvingar man bort bubblorna. Jag skulle inte vara oroad om den släpper bubblor 1-2 veckor ju mer skit i skummare desto mindre bubblor i karet. Citera
Nille83 Postat 15 augusti 2013 Författare Postat 15 augusti 2013 Fortfarande inte fått rätt på det. Idag började den släppa massor med bubblor igen. När skummaren skummar så släpper den inte mycket. Jag har klätt in lådan med nylonstrumpor och det blev lite bättre men den släpper fortfarande ut ganska mycket bubblor. Har luften på max. Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Sune Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 Kan du lägga upp en bild på hur du har vattennivån i den och gärna några helbilder på skummaren så ser man så inget är felkopplat? Bilden på en plastlåda iklädd damstrumpa ger inte så mycket ledtrådar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.