Gå till innehåll

PeterGG's Take-6, 90L kub


PeterGG

Rekommenderade inlägg

Vet inte vad som är roligast i hobby'n, samla korall, se fiskar äta sig tjocka, eller drömma om nästa akvarium... Finns så himla många olika typer av akvarier, nano, fullvärdiga, sump, sump integrerad i ryggen, vid sidan, shallow reef, kuber...

Saknade mitt RSM, gillade den kubiska formen, dessutom har jag inte varit så nöjd med mitt nano,

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?45957-PeterGG-s-54L&p=506490&viewfull=1#post506490

väldigt mycket vattenbyten för att hålla det fint.. kanske att jag hade för lite sten, för mycket zoas... jag vet inte.. Vattnet blev snabbt gult..

I ordningen är detta försök 6, försök 1 avbröts innan salt och sten kom i vattnet..

Tanken är att flytta över allt jag har i nanot till en kub..

Stenen är i, inte färdigformad, två pilot-snäckor också;

Nils Armstrong och Kalle Columbus (döpta av sambon)

Ska i med sand också. Först tänktte jag skita i det.. alltid tråkigt attt hålla reda på sanden.. men, det är inte snyggt utan sand känns det som..

Vi får se hur det går.

post-4058-14468930300699_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Det hamnade i det stora, eller montiporan gjorde det... sen knapparna göttar till sig i fraggkaret tills vidare.

Man har ju bara begränsat med tid att lägga på hobbyn, och tills vidare har jag fokuserat på att bygga upp detta karet, få ordning på det stora, samt bygga om belysningen till det stora. E lite trött på det där med LED-bygge.. enligt ursprunglig tanke skulle jag vara klar för länge sen, och inte behöva bygga om en massa gånger för att jag inte blev nöjd med ursprunglig ide...

Så, det har inte varit så mycket foto-på sistonde... men jag får väl skrapa rutan och fota ikväll...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här ser detta ut just nu, har väldigt mycket fler zoanthusar som ska in, men jag avvaktar just nu ett litet tag.. fundera på om jag är nöjd, om akvariet går bra osv...

Har 75W led, är lite missnöjd med att det är dåligt tryck i den... vet inte om jag måste trycka på linser..

post-4058-14468930669047_thumb.jpg

post-4058-14468930668776_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njae... jag köpte både den och olivaceusen i storlek 3-4 cm. tanken var att mata upp dem till större storlek så att de senare kan gå i det stora akvariet (har 2 zebrasoma's där i storlek L). och kanske att det skulle åtföljas av en uppgradering från 540 till 1000..

Köpte Hepatusen först, var också intresserad av att få reda på hur svår den var, den är ju rätt känd för att få prick (vågade inte riskera det i 540-t). Men peppar peppar har den gått väldigt bra. Håller honom rätt fet och den har växt snabbt..

Samlingen Hepatus, olivaceaus, epigramma och fasciata går väldigt bra ihop..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...