patrikk Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Vad är det vita mitt bland mina kalkalger?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Ser ut som någon typ av svamp? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 8 augusti 2013 Författare Dela Postat 8 augusti 2013 good or bad ? någon som har en gissning på en art? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Har samma i mitt kar, verkar inte göra något & sprider sig inte okontrollerat osv.Skulle tro att de är bra, men någon mer insatt får gärna ge oss mer kött på benen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Det jag kommit fram till när jag klurat på dessa saker som finns i princip varje kar är att det är foramniferer, ett litet amöbadjur som bygger små kalciumhus åt sig själv. Ofarlig filtrerare, även m de kan göra riktigt ont hålla på med sten med mycket av dem på på grund av deras hårda och vassa bostäder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Ett släkte av foraminiferer som är vanliga i våra kar, och syns väl (vi har en massa andra som man kanske inte ens tänker på) är Homotrema (http://www.google.se/search?q=Homotrema) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Suma Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Hittade den här intressanta och lärorika artikeln... http://www.reefkeeping.com/issues/2003-07/rs/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 8 augusti 2013 Författare Dela Postat 8 augusti 2013 tack för era länkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.