Gå till innehåll

krabbor och sniglar/snäckor


patrikk

Rekommenderade inlägg

hur funkar det om man har sniglar/snäckor med blåbenta eremiter och liknade? har idag endast nassarus eller vad de heter de gräver ner sig i sanden och kommer upp när jag matar ;) samt turbosar.

jag vet att eremiterna snor skal när de vill byta hus men hur ofta händer det? samt ploclar de även bort sniglar från skal som är mindre en det som de behöver?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snäckor och krabbor går bra men sniglar skall nog vara där de är - på torra land :) Jag har 40 + med olika eremiter och visst det finns gott om tomma snäckskal men min uppfattning är att de tar i första hand sådana som redan är svaga och döende. De snäckor jag har är utrustade med en ganska bra dörr som de kan stänga. Sedan finns det minst en pistol i karet och troligvis en mantis (en sådan är iaktagen för ett år sedan ungefär)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snäckor och krabbor går bra men sniglar skall nog vara där de är - på torra land :) Jag har 40 + med olika eremiter och visst det finns gott om tomma snäckskal men min uppfattning är att de tar i första hand sådana som redan är svaga och döende. De snäckor jag har är utrustade med en ganska bra dörr som de kan stänga. Sedan finns det minst en pistol i karet och troligvis en mantis (en sådan är iaktagen för ett år sedan ungefär)

MVH Lasse

jag tog med sniglar eftersom forumsdelen heter så :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...