oualid Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Hej.Jag har en extern UV-lampa som är kopplad till en extern filter, syns på bilden.Problemet som uppstår är att det bildas luftfickor i filtret.Jag undrar om UVn är rätt vinklad.Är det nån som har haft samma problem?/Oualid Citera
Morot Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Vänd den så den står vertikalt istället,så slipper du luftfickor. Citera
Guest Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Någon spec anledning att du har UVC innan filtret? om inte skulle jag ha det efter. Anledningen till det är att då är vattnet renare och mindre med skit bränner fast på kvartsglaset samt en effektivare strålning och har tror att du kommer slippa luften i filter då luften vill uppåt du kan även vinkla det en aning uppåt men ska inte behövas. Mitt UVC har jag nästan vertikalt liten aning uppåt och jag får ingen luft i det. Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Gör som tidigare svar.. Ställ uvcet upp istället.. Den änden med sladden upp.. Sen ska vatten in i botten och ut där uppe. Så är det klart, en betydligt stabilare permanent lösning.Mvh Manne Citera
oualid Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 OK, jag ska koppla om och se hur det blir.Tack för alla tips!/Oualid Citera
Lasse Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Och som Patrick säger - på utloppet och vinklat uppåt. Att sätta det efter filtret förbättrar effektiviteten.MVH Lasse Citera
oualid Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 Jag har ändrat enligt beskrivningen ovan och funkar det klockrent.Tack för all tips!Mvh./Oualid Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.