Gå till innehåll

Funderingar över nytt kar, gärna lie feedback och tips från er!


Wigge

Rekommenderade inlägg

Hej alla salt pågar och töser!

Jag har som några vet ett juwel lido 120 kar som rullat på i 1,5 år snart. Jag gillar karet riktigt mycket och vill absolut inte byta ut area måttet på karet. Men jag funderar på att göra en ett nytt kar med samma area mått(60x40) men byta ut höjden som just nu är på 45cm till att ha karet 80 högt. vet att det blir jobbigt att få ner handen till båtten, men stege eller stabil palla finns alltid till hands, så det är det minsta problemet.

vill behålla bänken jag har, så att sump och de står kvar då det är gjort för att passa denna bänken. jag tror säkert att bänken kan klara tyngden av den 80 literna extra. men kommer antagligen förstärka upp bänken med ett par nya reglar runt om. som jag kommer klura på senare.

Mina frågor till er är om detta är möjligt?

vilken tjocklek på glas?

kan börja med det=)

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte simyta jag är ute efter då jag ej har så stora fiskar. utan jag har kollat mycket på youtube och andra saltforum på kar som har höga höjder men inte så långa och jag tycker det är så sjukt snyggt och verkar lite utstickande och kul. och det jag vill ha ut av det är att ha en hög revpelare som fiskarna kan simma runt!=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer inte kunna ha något under 12mm iaf men tror du får gå ända upp till 15mm så ska det nog vara lugnt.

Sen när det kommer till kostnad så är det höjden som kostar och inte bredden lr djupet. Och ska du göra en fin revpelare så skulle iaf jag använda Optiwhite, och då drar det iväg ännu mer så du kanske ska satsa på ett 65-70cm istället så klarar du dig med 12mm

Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...