Gå till innehåll

Gordans 430L akvarium + ca 200L sump


gordan_

Rekommenderade inlägg

köper snart en till nu kör jag halva karet radion halva kina led :P direkt jag får den andra så kommer det en film ;) borde ha lyssnat på dig direkt nör du sa att razor har en jävlig disco effekt, vart så jäkla missnöjd när jag koppla in razorn köpte den för folk skrev så gott om den ett misstag jag aldrig gör om :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

j det blev ett besök där :) den är stor som en handflata ungefär den är lika stor som min gula kirurg våga ej köpa mindre tror det skulle blivit krig då eftersom jag redan har 2 st kirurger i karet, tror jag pricka detta ganska bra för det är ingen som vågat röra han än. köpte också 10kilo sten som jag fyllt ut med hoppas att det går bra nu så inte värdena skjuter i höjd

Ändrat av gordan_
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej okej jäkla stiliga fiskar tycker jag :) hoppas det löser sig med uv, på hur många watt köpte du?? själv kör jag ett på 9w har läste någonstans att man ska ha härtta av vad man använder till söt tex 18w för 500L när det är söt så 9w för salt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man brukar räkna med att man behöver 5 gånger så hög effekt för saltvatten.

10w - 200 liter max.

20w - 500 liter max.

39w - 1000 liter max.

Det är vad jag rekommenderar för salt. UVC med dubbelvikta lysrör har en aning sämre verkningsgrad då ljuset inte fördelas linjärt runt röret.

Kinaarmaturer är åtminstone ibland avsevärt svagare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Hej har inte fått den nya belysningen än, borde komma någon gång nästa vecka. hoppas att denna kirurg klarar sig, tror att den förra dog av stress prick, köpte ju den direkt han fick sändningen, denna kirurg var den sista han hade av denna sort, en av dom få som överlevt, du är välkommen tar vi en kopp kaffe och pratar lite salt :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...