Gå till innehåll

Ledfrågor


Strikt

Rekommenderade inlägg

Hej! Har lite frågor ang ledljus:

Nuvarande belysning är en 36w (24w blått 12w vitt) noname-led från Triton över mitt kar med bottenyta 30 x 60 och höjd 45 cm, är lite för tidigt att säga hur det funkar då karet är befolkat endast sedan några veckor. Går att komplettera med en likadan skena och koppla in om det behövs.

1.Om man har täckglas som det samlas avdunstat vatten på, hur mycket påverkar det ljuset som ska ner i karet?

2, Har lite funderingar på att längre fram uppgradera till en maxspect razor, tror ni att man klarar sig med nano 60w versionen som har ett ledkluster eller blir det diskoeffekt? Alternativet är 120w versionen (neddimmad) som kanske täcker karet bättre. Kör sps:er och mjukisar till att börja med, men kanske vill ha möjligheten att testa nån sps om nåt år. Vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1) Mycket

2) kommer nog att fungera bra med nanoversionen

MVH Lasse

1. Ok! Jag tror jag läste någonstans här på forumet att ~90% av ljuset hamnar där det ska men tycker också det verkar lite tveksamt. Inget glas blir det, däremot en osmolator vad det lider:)

2. Ok, tack för det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...