alivedreamer Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 HejSåg att man kunde mäta ljuset med en Seneye. Är det någon som har provat hur det funkar och som kan avgöra om det är ett vettigt alternativ till en riktig PAR-mätare.HälsningarEric Citera
Lasse Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 Mäter lumen tror jag - kontraproduktivt om du har LEDMVH Lasse Citera
alivedreamer Postat 19 augusti 2013 Författare Postat 19 augusti 2013 HejEnligt hemsidan så mäter den PAR, LUX och Kelvin. Frågan är om de PAR-värden man får är vettiga? ca 800 kr om man beställer från UK, det är därför jag är nyfiken. Egentligen är det bara ljusmätningen jag är intresserad av på den. Så om jag kan få en rekommendation för PAR-mätare så är även det välkommet.Lasse: Jag tror som du att den mäter LUX och sedan beräknar något sorts påhittar PAR-värde. Därav min fråga. Citera
Lasse Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 Kontakta StigiGemla - han har ritning på en diy PAR meter för en så där 200:- - jag har en sådan - fungerar perfekt.MVH Lasse Citera
dahlgren Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 tråden - https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?12000-En-Ljusm%E4tare-till-akvarier-f%F6r-under-200-kronor Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.