alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Hej alla ute i landet!Nu börjar mina planer för ett litet sjöhästall ta form. Huvudkaret kommer bestå av ett cocoon på 30 liter med en sump på ca 25 liter.Planen är att få tag på några dvärghästar. Förhoppningsvis Hippocampus zosterae men det kommer nog ta tid. Verkar tyvärr vara riktigt svårt att få tag på i Sverige och givetvis måste dom vara odlade.Mycket av utrustning finns redan som följer:Cocoon325 liters kar till sumpNano led på 18wattTunze 9002 får se om jag använder den?Sen är planerade inköp:Tunze 1073 som returpumpTunze Osmolator NanoNanovärmare Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Såhär är karet tänkt. Ett hål ner med hävert och ett för returen. Har tänkt att bara ha returen som cirkulation så hästarna får lugn och ro.Jag är däremot lite osäker på vilka dimensioner jag ska köra på rören i ett så litet kar. Har ni några tankar här? Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Och här kommer sumpen! Citera
dahlgren Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Detta ser jag fram emot! Ska du cykla systemet tomt tills du finner hästarna? Citera
Guest Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 detta ska bli kul. åka till dansken "DO" ? dom har hästar just nu Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Ingenting är igång än så länge och det här kommer ta tid. Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Bänken är tänkt att byggas i 15mm mdf och sedan skickas till lackning i en "porrig" röd färg. Tror att det kommer passa hästarna. Citera
alexochingencarina Postat 25 augusti 2013 Författare Postat 25 augusti 2013 Såhär är karet tänkt. Ett hål ner med hävert och ett för returen. Har tänkt att bara ha returen som cirkulation så hästarna får lugn och ro.Jag är däremot lite osäker på vilka dimensioner jag ska köra på rören i ett så litet kar. Har ni några tankar här?Ingen som har en tanke på hur stor rör man ska köra? Citera
mamadubba Postat 25 augusti 2013 Postat 25 augusti 2013 Jag använde den här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=333676 Citera
Rasmus Pedersen Postat 20 februari 2014 Postat 20 februari 2014 Hur går det med detta projektet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.