Gå till innehåll

Redigera post?


freddi36

Rekommenderade inlägg

Har en fråga; varför kan man inte redigera sina tidigare poster? Förstår att det kan vara bra att se hela konversationen men i t.ex annonsavdelningen hade det varit bra, så kan man redigera annonsen allteftersom saker blir sålda/bokade utan att behöva posta ett nytt inlägg. Iallafall jag kan tänka mig att andra tycker det är störigt om det poppar upp poster liknande "euphyllia bokad" hela tiden. Inget jag stör mig på just nu, men drar mig lite för att uppdatera annons på detta viset då jag undrar vad andra tycker..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrar du tidigare poster blir tråden inte uppdaterad, den ligger kvar vid samma inlägg som när det första gjordes, dvs du får inte upp tråden och man kan se vad som blir förändrat. Lika som att man kanske inte går tillbaks hur många sidor som helst när man söker efter något, i tron om att "gammalt är borta". Det är ju en del som inte markerar sina annonser som sålda, så risken finns ju att man går tex två sidor tillbaks, och struntar i resten. Likaså om man söker efter något och vill uppmärksamma detta så blir ju en editering meningslös då posten inte "bumpas" utan ligger kvar bland de gamla posterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skriver lite galet kan det vara gött att kunna ändra den. Fel formuleringar sedan när man läser igen vad man skrivit kommer man på fn det där vart inget bra. Man har ju inte så lång tid på sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något som verkligen skulle vara önskvärt vore om man kunde redigera den första posten i en tråd, speciellt i "mitt akvarium"-delen. De flesta akvarium har ju en tendens att uppgraderas teknikmässigt genom åren, och det vore ju smutt om trådskaparen hade möjlighet att ändra första posten där den mesta infon om akvariet faktiskt finns.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något som verkligen skulle vara önskvärt vore om man kunde redigera den första posten i en tråd, speciellt i "mitt akvarium"-delen. De flesta akvarium har ju en tendens att uppgraderas teknikmässigt genom åren, och det vore ju smutt om trådskaparen hade möjlighet att ändra första posten där den mesta infon om akvariet faktiskt finns.

Det finns en stor poäng i ett forum att inte kunna ändra i efterhand i poster, då det lätt blir märkligt med svarsposter som inte stämmer med tidigare inlägg osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo ändra i början av en tråd är ingen höjdare få tal som läser mm.

Men har tagit en funderare är nog rätt bra som det är. Skriver man galet får man skriva en post till om köra skallen i sanden och skämmas att man tabbat sig. För det är väl som alltid att folk utnyttjar när man släpper efter.

För min del är det mest stavfel och fel formuleringar som jag syftade på i mitt första inlägg. Då jag har kraftig dyslexsi så kan det ta ganska många redigeringar innan man får det hela hyggligt rätt sedan brukar jag komma på attans det där va ju helt fel skrivet kan vara flera timmar senare. För att stavnings kolla tar ganska lång tid iaf för min del som har problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...