suezen Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Har ett par knappar som dykt upp i mitt kar (en syns mitt i bilden), jag vet att man ska behandla alla knappar som giftiga men är någon som vet om det är av den värsta sorten (Protopalythoa)? Citera
Benighted Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Ser ut som en Protopalythoa helt klart, är oftast ingen fara med att avlägsna enskilda så länge man gör det med lite vett ... Den har inte P. toxica utseendet i.a.f. men är ju inte heller helt utfärgad så man kan inte vara säker.. Själv har jag haft hundratal polyper av liknande sort utan problem och behandlat dem väldigt oaktsamt, så, lagom respekt men ingen panik Citera
krille 55 Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Skulle du vilja bli av med den så funkar det med kalciumhydroxid och en spruta. Så har jag dödat flera stycken, även glasrosor går hädan med denna metod. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.