Jim_J Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Ni som har ovan nämnda reaktor med eheim 1250 pump, hur har ni gjort för att styra flödet genom reaktorn? På sugsidan av pumpen finns ju en ½" gängad anslutning, men jag har svårt att hitta rördelar som är gängade. Gjorde ett tappert försök med en kulventil på utflödet på reaktorn, med resultatet att locket flög av... Citera
akutmottagning Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Kulventil på sugsidan har jag kört med köpte en pumpnippel med rätt gänga och sedan 25mm rör Citera
greger Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Sorry, trodde det var en klenare pump eftersom anslutningsgängan var så liten - ta med alltihop så knåpar vi till något!//Leffe Citera
Jim_J Postat 28 augusti 2013 Författare Postat 28 augusti 2013 Då kommer jag om en stund Leffe! Måste hämta bilen på Däckia utanför er först, hade punka när jag kom ut till bilen i måndags... Ett potentiellt partnerskap där kanske? Citera
Laggeman Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Sätt ett T på trycksidan, sätt en kulventil på den sidan som inte går in i reaktorn så kan du enkelt reglera hur mycket som går in i reaktorn och hur mycket som går utanför. Citera
Jim_J Postat 31 augusti 2013 Författare Postat 31 augusti 2013 Vi löste det helt enkelt genom att sätta dit en mycket mindre ställbar pump, fungerar nu klockrent! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.