Guest candyman Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 tjenajag tänkte göra ett tillfälligt filter med aktivtkol för att hjälpa mitt nystartade kar på traven lite. nu är det så att jag inte kör med osmos vatten p.g.a att jag inte vet var jag skulle koppla ettosmosfilter i min lägenhet har ni tipps som kan gå hem hos frugan så e dom välkomna. nu till min andra fråga är det någon som vet hur petflaskor reagerar på saltvatten?m.v.h fredde Citera
Linnex Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 PET skall vara ok.Osmos behöver inte vara inkopplad hela tiden så den kan du väl koppla in vid behov? Fyll en vattendunk så du klarar en vecka. Citera
Guest candyman Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 kan man köra osmos via duschslangen??? Citera
uffe2 Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag kopplade in osmosfiltret i badrummet.Satte på ett T-rör och en tappkran direkt på vattenledningsröret(kallvatten) mellan handfatet och toaletten. Sedan sitter osmos-filtret bakom toalettstolen.(alternativt monteras den fast under handfatet, där den inte syns så mycket)Skulle osmos-filtret börja läcka, så gör det inte så mycket då det finns golvbrunn i badrummet.Vattenläckage får qwinnor att svära i timmar och sexvägra i veckor ! Så ta inga risker när det gäller vattenläckor eller qwinnor ..... ;-) Citera
Klubbsson Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Nej det går inte att köra en osmos på duschslangen. Osmosen behöver fullt vattentryck för att fungera bra och det klarar normalt inte en duschslang och en duschblandare. Det optimala är att leta efter ett färdigt vatten urtag för tvätt eller diskmaskin. Citera
jojjen Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Tänk på att de hårda PET-flaskorna tvättas och har den förra ägaren tex. haft bensin eller andra lösningsmedel i den så finns risken att det finns rester kvar. Det har hänt att folk har fått flaskor där innehållet har smakat besin. Plasten i PET tål bara en 60 grader har jag för mig, så de tvättas inte så jätte varmt och bra direkt.Kör på mjukplastfalskorna som gjuts om efter varje pantning eller se till att tvätta dem själv lite extra. Citera
jimmy Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 jag har kört min osmos på dusch slangen i ett antal år utan problem så jag skulle nog säga att det går bra. Citera
Wotan Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag har också osmosen på duschslangen utan problem... Citera
acuario Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Vatten ger den men inte så rent som man ska ha eller behöver med lågt tryck Citera
Klubbsson Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 jag har kört min osmos på dusch slangen i ett antal år utan problem så jag skulle nog säga att det går bra.Då jag är utbildad rörmokare måste jag avråda från detta! Varken slangen eller blandaren är gjord för att klara ett normalt vatten tryck. Fast det kan ju gå med lite tur..... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.