Pasaputte Postat 2 september 2013 Postat 2 september 2013 hej Har en Sarcophyton som har varit i mitt kar rynt 6 månader , den växte på höjden och nu den ser inte bra se bilden den har en vit prick med alla värdena är rätt bra och andra koral växer utan problem betyder bilden att den är på väg att dö Citera
Sweet*Lou Postat 2 september 2013 Postat 2 september 2013 Känns som ett läge för sötvattensdoppning här. Citera
hagbard Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 jag har inte samma sorts sacrophyton som dig...mina brukar dra ihop sig totalt när dom ömsar,eller gör sig av med skräp eller vad dom gör.inte en endaste tentakel visar sig...mumievarning typ..men så "blommar" dom ut igen...utom häromdagen...3 dygns strejk...men så idag!började det lossna en hinna om den o polyperna börjar titta fram igen Citera
Laggeman Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Känns som ett läge för sötvattensdoppning här.Är det bra att sötvattensdoppa denna korallen? Citera
Ticky Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Hur mycket ljus har den? Att den drar ut sig kan vara ett tecken på att den står för mörkt. Citera
Andreas_Lindholm Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Hej! Har erfarenhet av en liten vit krabba som åt på en läderkorall nattetid. Korallen fick skador och reagerade mycket negativt. Ytterligare ett tips som kanske hjälper dig. Med vänlig hälsning, ante Citera
Sweet*Lou Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Är det bra att sötvattensdoppa denna korallen?Jag har doppat denna sort med bra resultat, tåliga som bara den enligt mig;) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.