Colan Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Gjorde ett vattenbyte idag (veckobyte) och var tvungen att ta upp en sten för omplacering. Hittade då en krabba i ett av hålen som jag var tvungen att få se i sin helhet. Den är ca 3.5-4 cm bred, svart(mörkgrön), röda ögon. Kollat på reeflex men hittar ingen som påminner om denna, vore bra att veta om denna är anledning till att eremiter/sniglar försvinner lite då och då. Citera
ormet Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Terminator. Kan ställa till oreda men är relativt harmlös. Citera
Laggeman Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Terminatorkrabba kan du hitta mer info om här på guiden om du söker på den. Citera
Colan Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Verkar stämma bra, hittade lite spännande läsning här på forumet. men skulle vara bra och ha ett latinskt namn på den och läsa mer om den lilla elakingen (lär vara den som tagit alla mina turbosniglar) , plockade bort 10st tomma skal idag med äckel-päckel i skalen. Citera
JoWa Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 terminator krabba äter bara alger så turbosnäckorna är nog ermiterna som tagit kanske? Citera
Jan-Erik Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 http://se.reeflex.net/tiere/1120_Actaeodes_tomentosus.htm Citera
ormet Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 terminator krabba äter bara alger så turbosnäckorna är nog ermiterna som tagit kanske?Om de bara äter alger undrar jag varför jag fångar mina med lax Citera
MattiasN Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Har ni några bra tips åå hur man fångar krabbor? Har en liten rackare kring några koraller som jag gärna skulle vilja ha tag i men den är så attans kvick o eremiterna går ju i en fälla hundra gånger snabbare än den jag vill ha tag på.....Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.