sebbe Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Hej! Tänte börja strta upp ett saltvatten inom kort tid så nu har jag lite frågor till er. Jo, jag har två stycken nuvarande aötvatten kar som jag kan använda. Det ena är 350 liters med alu ram det andra är utan men ihar lite repor på rutan. Tror ni det skulle gå att ha det med alu om man täcker över det med silikon eller ngt? Sen så har jag ingen möjlighet att borra glaset så behöver man sump och isf hur löser man det då? Går det utan att ha borrat glas? Men jag vill gärna ha en sump om det går. Har ni ngt tips på vad jag kan göra? Citera
sebbe Postat 13 augusti 2005 Författare Postat 13 augusti 2005 liten fråga till... om ytavrinning. Kan man typ sätta en glasskiva och sen ha en pump som pumpar till sumpen? Går det att balansera så att det inte kommer för mycket/lite vatten till/från sumpen? Citera
stigigemla Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Det finns trådar här om hur man borrar kar med Dremel t.ex. Du kan aldrig balansera två pumpar exakt. Förr eller senare kommer en flugskit eller något annat att fastna någonstans och då vinner den ena pumpen.Det finns också inlägg om hur man gör en ytavrinningsbox. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.