TjenareMannen Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Som Rubriken Låter ? http://www.drakfisken.se/grotech-skummare/10-grotech-hea-080.htmlMinskar jag luftinsuget så låter den mindre, men den vill mest bara bubbla ? Citera
Romland Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 jag har en hea 150s, när jag har rengjort koppen och gjort ett vattenbyte så kan det ta upp till 2 timmar innan den skummar som den ska. Varför den låter kan ju vara för att något sitter löst eller att den får nån typ av resonans mot glaset eller det den står på/mot Citera
stigigemla Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Den är väldigt känslig för vattennivån.Salthalten får inte heller vara för låg. Citera
TjenareMannen Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 Har kört den i ett dygn, och den vill forfarande inte skumma ! De blir som inget tryck upp till koppen, De har kommit lite brunt på sidorna till koppen men mer blir de inte! Vet inte om jag har ställt in den riktigt heller, För de kom ingen Bruksanvisning med Citera
Guest Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 om det rasslar om den skulle jag slå ett öga på pumpen så inte axeln är skadad Citera
TjenareMannen Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 om det rasslar om den skulle jag slå ett öga på pumpen så inte axeln är skadadDen Rasslar inte, Men den verkar gå Ojämt ? Går inte O skicka tillbaka då dom inte ens kunde skicka med en Följesedel! Har den inte blivit bättre Imorgon, Så hämtar jag hammarn och lägger upp de på Youtube:arg: Citera
stigigemla Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Om den är likadan som min är det en standard Eheimpump med standardimpeller. Testa att strypa luften lite. Pumpen går trögare med mindre luft och mer vatten så det kan hjälpa. Kranen/ slangklämman skall sitta nära pumpen annars kan det bli en stående våg i luften i luftslangen. Citera
TjenareMannen Postat 17 september 2013 Författare Postat 17 september 2013 Ok, Då ska jag testa detta med luften! Dock så har den börjat Skumma nu Jippii Citera
Guest Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Vilket håll står vågen i då hehe Baksug förekommer med. Men jag tycker starta från 0 med skummaren. 1 plocka isär skiten 2 kontrollera alla delar. 3 Kör pumpen separat tex badkaret obs håll i den så det ej blir resonans. Då skall den vara tyst. 4 plocka ihopa allt dränk hela skummaren under vatten tex badkaret. Då ska det vara hyggligt tyst litet resonans är inget ovanligt. 5 i med den i karet i rätt höjs med luften stängd. Är den då tyst allt frid och fröjd. så höjer du luften lite i taget till den skummar som den skall. Detta kan ta några dagar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.