Gå till innehåll

Grotech HEA 080 Den vill inte skumma och låter nåt fruktansvärt/Hjälp


TjenareMannen

Rekommenderade inlägg

jag har en hea 150s, när jag har rengjort koppen och gjort ett vattenbyte så kan det ta upp till 2 timmar innan den skummar som den ska. Varför den låter kan ju vara för att något sitter löst eller att den får nån typ av resonans mot glaset eller det den står på/mot

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om det rasslar om den skulle jag slå ett öga på pumpen så inte axeln är skadad

Den Rasslar inte, Men den verkar gå Ojämt ?

Går inte O skicka tillbaka då dom inte ens kunde skicka med en Följesedel! Har den inte blivit bättre Imorgon, Så hämtar jag hammarn och lägger upp de på Youtube:arg:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket håll står vågen i då :P hehe Baksug förekommer med.

Men jag tycker starta från 0 med skummaren. 1 plocka isär skiten 2 kontrollera alla delar. 3 Kör pumpen separat tex badkaret obs håll i den så det ej blir resonans. Då skall den vara tyst. 4 plocka ihopa allt dränk hela skummaren under vatten tex badkaret. Då ska det vara hyggligt tyst litet resonans är inget ovanligt. 5 i med den i karet i rätt höjs med luften stängd. Är den då tyst allt frid och fröjd. så höjer du luften lite i taget till den skummar som den skall. Detta kan ta några dagar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...