Gå till innehåll

Led armatur


R.reinhold

Rekommenderade inlägg

Jag snackade med en kompis som monterar växtkammare och belysning i växthus! Han berättade för mig att de fått in en armatur med spec Red: 620nm-630nm 50pcs, Deep Red: 650nm-660nm 10pcs, Blue: 460nm-470nm 12pcs, Orange: 605nm-615nm 9pcs, White: 6000-6500K 6pcs, UV 410nm-420nm 3pcs)

Vad tror ni om den specen på en bel för ett rev?

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skicka ett pm till "Lasse" så får du ett långt o säkert förklarande svar.

En enkel start är 420,430, 445-455 Nm där har vi mycket blått avklarat samt en bra start.. Sen lite vitt på det samt Kanske enstaka röd 630-660 om man verkligen vill ha med Röd.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://ac-rc.net/catalog/index.php?cPath=22_28_32

Här kan du se lite av vad som används idag ang 10-20w chip.. Så kanske du får något tips till där.

Jag själv gillar en blå ton i karet så är det samma för dig så satsa på ca 2/3 blått 1/3 vitt på ett ungefär.. Vill du snarare ha lite gult/vitt så kör 50/50..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra.. Då lär du få bra tips på en helhets lösning..

Nästa tanke du bör fundera på är vad du ska ha i ditt kar.. Dvs hur mycket ljuse bör du satsa på.. Mängden ljuse avgör delvis vad du kan ha i karet ang korallväg.. Så lägg en tanke på det innan du drar igång ett projekt..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skicka ett pm till "Lasse" så får du ett långt o säkert förklarande svar.

Kom ihåg bara att lasse är en privatperson som antagligen har mycket annat för sig, frågorna du ställer finns på flera ställen här på guiden att söka själv.

Sålänge rekommenderar jag att du läser på : https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?48924-5-kanals-100-watt-chip

som innehåller en hel del om just det du frågar om. Bilda en egen uppfattning så lovar jag att det blir mycket bättre än att lita blint på någon anann :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...