Gå till innehåll

sandgrop som malawi fiskar?


patrikk

Rekommenderade inlägg

jag såg idag en liten grop som linkar det som malawi fiskar brukar göra som sina bon. är det någon av följande djur som har detta beteendet?

o.clown

3spot damsell

doris

gobies ( watchman) jag vet att dessa gräver men har inte sett den göra på detta viset.

blåbent eremit

electric eremit

putsarräkor

ormsjöstjärna

linckia sjöstjärna ( blå)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant..Jag har liknande gropar vid kanten av ls. Ser tydligt yngel som simmar där nere. Borde vara clown yngel i mitt fall då jag inte har 2 av nått annat

Säker på att det inte är mysis räkor du? ser dom är förvillande lika yngel, Clown yngel brukar inte bli långlivade utan specialbehandling.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det är de som gräver - utan de finns helt enkelt där. Men jag kan ha fel - du kan ha fått yngel att överleva.

MVH Lasse

Jo jag vet att jag har mysis eller liknade kräftdjur hat sett dem på natten när jag lyser in akvariet.

Vad menar du med att jag kan ha fått yngel att överleva yngel från vad? Samt jag har inte sett några yngel. Så frågan står kvar vad har grävt gropen?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...