Andreas_Lindholm Postat 23 september 2013 Dela Postat 23 september 2013 Hej! Ska köpa en maxspect razor nano 16.000 kelvin 60 w. Hur nära vattenytan går det att montera armaturen med tillhörande fäste? Har ett juwel 120 liters akvarium där avståndet från sargens ovansida till vattenytan är 8 cm. Vill undvika att bli störd/bländad av ljuset då akv står nära soffan i tv-rummet. Är minimum för höjdinställningen på armaturen där böjarna på stagen börjar? Med vänlig hälsning, ante Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 september 2013 Dela Postat 23 september 2013 Från ovansida glas till undersida LED har jag 10cm. Sen får du lägga till avståndet från karets kant till vattenytan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 23 september 2013 Författare Dela Postat 23 september 2013 Tack för snabbt svar! Har jag förstått dig rätt Laggeman så kan jag placera armaturen strax ovanför sargkanten på akvariet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 september 2013 Dela Postat 23 september 2013 Jag har min placerad så här:Har en 120W-modell. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 23 september 2013 Författare Dela Postat 23 september 2013 Är grymt trött idag så tack för bilden :-) Det var en praktisk lösning till 120 w modellen. Jag har mätt och funderat färdigt tror jag....Har kollat runt på nätet och armaturen verkar ge ett fint ljus + inställningsmöjligheter. Funderar dock på att skaffa täckglas för att skydda armaturen mot stänk och minska avdunstningen något. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 23 september 2013 Dela Postat 23 september 2013 http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.aquariumspecialty.com/media//R420R-Nano-Dimensions-blog.jpg&imgrefurl=http://www.aquariumspecialty.com/blog/maxspect-razor-nano/&h=314&w=500&sz=66&tbnid=f6ncjiWIZZriNM:&tbnh=73&tbnw=117&zoom=1&usg=__dZBbkel0vZUNzQqUYzrFefhhYRo=&docid=IVWDd_cTTigaGM&sa=X&ei=A5RAUufNHKeJ4gTxy4G4Aw&ved=0CC0Q9QEwAQ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 23 september 2013 Författare Dela Postat 23 september 2013 Tack Greger! Den sidan har jag missat, mer att läsa, gött :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Namnbrist Postat 23 september 2013 Dela Postat 23 september 2013 Din burk Lagge? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 september 2013 Dela Postat 24 september 2013 Din burk Lagge?Inte hans burk på bilden..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 24 september 2013 Dela Postat 24 september 2013 Din burk Lagge?Som Manne skriver så är det inte mitt kar, hittade bilden på nätet och tyckte de var bättre illustration på hur jag har min ramp uppsatt. Mitt kar har du i min signatur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Namnbrist Postat 24 september 2013 Dela Postat 24 september 2013 Som Manne skriver så är det inte mitt kar, hittade bilden på nätet och tyckte de var bättre illustration på hur jag har min ramp uppsatt. Mitt kar har du i min signatur. Trodde du köpt ett nytt hehe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 27 september 2013 Författare Dela Postat 27 september 2013 Köpte armaturen och installerade precis! Vilken skillnad det blev!!! Valde preset inställningen men ska mecka med armaturen imorrn tror jag? Uppdaterar med bilder i "Antes juwel lido" tråden. Imponerad av belysningen än så länge :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 27 september 2013 Författare Dela Postat 27 september 2013 Antes Juwel lido 120 heter tråden. För dem som är intresserade ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.