Gå till innehåll

Massor med små vita djur?


Chum

Rekommenderade inlägg

Igår upptäckte jag, nere vid sanden (levande sand från Nature's Ocean) och en par cm upp på glaset, en väldans massa mikroskopiska vita djur. De ser ut som små "droppar" kan man säga. Smala i ena änden och lite bredare i andra tror jag. Svårt att se då de är så små. Först trodde jag det var "damm" från sanden tills jag såg att de kröp omkring - nästan "hoppar" omkring på glaset. De rör sig väldigt fort ibland. Nu är jag supernervös och orolig att det är något dåligt, som "ich"-parasiter? Ser man sådana med blotta ögat? Eller så är det tvärtom, att jag har en väldans tur att det kanske är Copepods eller annat som fiskar etc kan äta av (tex en mandarin som jag ämnar skaffa längre fram)? Ska försöka ta en bild ikväll...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en bild... vissa är stora och har ben så de är uppenbarligen inga parasiter :nöjd:, men det är de pyttesmå jag undrar över... :smiley22: Vet inte hur tydlig bilden blir här, men är copepods så här små? Parasiter kanske man inte kan se med blotta ögat dock?

post-6800-14468930981548_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...