Sirsoder Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Hejsan! Jag ska snart flytta och tänkte fråga om jag ska köpa helt ny sand eller om jag ska ha kvar den gammla? Samt om ha behöver mer sten? Har runt 15-20 kg ls i 250 L Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Jag hade inte köpt ny sand, utan bara försökt skölja ur den värsta dyngan i saltvatten.Det är lite upp till dig om du vill ha mer sten eller inte, får du till ett bra rev med det du har så kör på det.Tumregeln är ju 10% av vattenvolymen. dvs ca 25kg till din volym. Men sen beror det ju på stenen med, en porös sten väger ju mindre än en faxesten t.ex. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sirsoder Postat 22 oktober 2013 Författare Dela Postat 22 oktober 2013 Något speciellt som jag ska tänka på nu när jag ska flytta allt på torsdag? Hur mycket vatten ska jag spara? Kan man rengöra stenarna från alger? Typ borsta bort dom med diskborste? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sirsoder Postat 31 oktober 2013 Författare Dela Postat 31 oktober 2013 Köpte dom två korallerna till höger men dom har inte slagit något alls och svampen ser ut att skrumpna ihop, någon som vet vad felet kan vara eller blir det bättre ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AndersD Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Du får leta upp felet, dvs testa vattnet på ca, magnesium, nitrat etc. Inga större ljuskrav men vad kör du för ljus?Sent from my iPad using Tapatalk - now Free Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sirsoder Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 3 st vita och 3 st blå t5. Mellan 12-20 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jojje81 Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Hur länge sen stoppade du i dom? Kan ju ta ett tag innan dom slår ut. Ett par dar ibland. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sirsoder Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Stoppade i dom i onsdags Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
robertmosen Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Det ser ut som en sarcophyton om jag inte har helt fel för mig. De kan vara lite tjuriga i början. Min tog 3-4v innan den slog ut polyperna, SEN började den växa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.