Victoria Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Då var det dags igen att starta upp en tråd med mitt nya 125 liters kub akvarium, I detta kar kommer jag till största del ha mjukkoraller och knappar. Det får ta den tid det tar, har ingen brådska. Just nu ser det tomt ut, men det ska bli kul att kunna blicka tillbaka i tråden för att se tillväxten på allt det levande. I karet finns det sniglar, sandvändande och Turbosniglar, pepparmintsräka och BOB, min Koffertfisk, ja jag vet att han är giftig, men jag ska inte äta honom. Han är nu 1*1*1 cm och när han blir större så har han ett större kar att flytta in i.Lite fakta om karet:OptiwhiteMått: 50*50*50Volym: 125 liter 4 borrade hål, två ner och två upp. Squid monterad i skåpet för vågrörelser.Skummare: AE mini cone skimmerReturpump: Aqua Bee up2000 Streamerpump:Tunze 6025 Lampa: Led Maxpext Mazzara S 60 W Citera
Tomtom Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Fint med kuber Ska bli kul att se hur det utvecklas. Citera
Victoria Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Hej Stefan !Det var länge sedan. Hur är det? Har du kvar karet/Viktoria Citera
phhasek Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Snyggt! Vilka inställningar kör du på mazarran? Citera
Victoria Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Snyggt! Vilka inställningar kör du på mazarran?Jag har inte gjort några ändringar sedan jag köpte karet1.06:00 0% 4%2.11:00 50 % 80 %3.15:00 100 % 100%4.21:30 0% 1%Ändringarna kommer det att bli då jag kommer att byta ut lampor och dess färg inom kort Citera
BroderIsak Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Hej Stefan !Det var länge sedan. Hur är det? Har du kvar karet/ViktoriaNä tyvärr inte... Hoppas att kunna starta igen efter nyår i det nya huset.- Citera
Victoria Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Nähoppas att kunna starta igen efter nyår i det nya huset.-Vart flyttar ni? Bort från Väsby? Kul att du ska starta upp igen! Citera
adddo Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Måste säga att koffertfisken är bland det roligaste/konstigaste jag sett i denna hobby. Citera
phhasek Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Jag har inte gjort några ändringar sedan jag köpte karet1.06:00 0% 4%2.11:00 50 % 80 %3.15:00 100 % 100%4.21:30 0% 1%Ändringarna kommer det att bli då jag kommer att byta ut lampor och dess färg inom kortOk så det är Mazarra-S du har då. Jag har en -P med fler inställningsmöjligheter (4 kanaler istället för 2). Det är dock inte bara fördelar med för mycket valmöjligheter har jag märkt. Att köra på 100% på alla kanaler blir på tok för mycket för mitt kar så jag försöker hitta en bra inställning. Just nu kör jag 70% på de två blå/lila kanalerna och 60% på den vita och gul+Super Actinic.Vad ska du byta till och varför? Citera
Guest Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Detta kommer bli bra roligt med ett kar med inriktning på mjukt Koffert fiskar tycker jag som ovan är något av den fränaste fisken. Fattar dock inte att dessa små överlever frakt osv har med sätt en massa pytte små hos min lokala handlare men ser dom knappt. Citera
adddo Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Detta kommer bli bra roligt med ett kar med inriktning på mjukt Koffert fiskar tycker jag som ovan är något av den fränaste fisken. Fattar dock inte att dessa små överlever frakt osv har med sätt en massa pytte små hos min lokala handlare men ser dom knappt.Så cool Citera
Victoria Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 Så cool Han är en charmig fisk, stor i maten Citera
Victoria Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 Ok så det är Mazarra-S du har då. Jag har en -P med fler inställningsmöjligheter (4 kanaler istället för 2). Det är dock inte bara fördelar med för mycket valmöjligheter har jag märkt. Att köra på 100% på alla kanaler blir på tok för mycket för mitt kar så jag försöker hitta en bra inställning. Just nu kör jag 70% på de två blå/lila kanalerna och 60% på den vita och gul+Super Actinic.Vad ska du byta till och varför?Några lampor har gått dessvärre och det sitter några varmvita lampor jag inte gillar. Får se hur jag ska göra, måste läsa på lite... något tips? Citera
phhasek Postat 31 oktober 2013 Postat 31 oktober 2013 Några lampor har gått dessvärre och det sitter några varmvita lampor jag inte gillar. Får se hur jag ska göra, måste läsa på lite... något tips?Ska också byta LEDs. Se min tråd om detta https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?57456-Maxspect-mazarra-P-byta-LED Citera
salar Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Bara så du vet så sitter Leffe hemma och grinar för räkan.Men jag tror han glömmer det snart.Fina bilder.Patrik Citera
Victoria Postat 4 november 2013 Författare Postat 4 november 2013 Bara så du vet så sitter Leffe hemma och grinar för räkan.Men jag tror han glömmer det snart.Fina bilder.PatrikTack Patrik! Om Leffe vill ha min fina räka så får han den, håller den till honom tills han har något att stoppa den i Citera
POPOV Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Att så små söta saker kan vara så giftiga. Citera
Victoria Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Att så små söta saker kan vara så giftiga.Tur att den inte kommer att ätas upp då Citera
Victoria Postat 18 november 2013 Författare Postat 18 november 2013 Vilka fina bilder SnyggtTackar...svårt att ta snygga bilder med telefonen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.